Historie rulety

Ruleta v literatuře a filmu

Ruleta je oblíbenou hrou všech vypravěčů. Prvek náhody a prodlužované napětí každého zatočení kola rezonuje s literárními tématy nejistoty, rizika a osudu. Ruští spisovatelé Lev Nikolajevič Tolstoj a Fjodor Michajlovič Dostojevskij byli ruletou uchváceni a v několika případech byl do německých kasin povolán Ivan Sergejevič Turgeněv, aby je pomohl odtrhnout od hraní.

Ruleta v literatuře

Fjodor Michajlovič Dostojevskij, Hráč (1866) – Legendární ruský spisovatel Dostojevskij musel tento příběh dokončit narychlo, aby mohl zaplatit vlastní dluhy v kasinu. Příběh se zabývá zadlužeností a najdete v něm mnoho scén odehrávajících se u ruletového stolu v kasinu.

Daniel Deronda od George Eliota (1876) – Na začátku příběhu Daniela Deronda a Gwendolen Harleth prohraje paní Harleth všechny své peníze u ruletového stolu. Zastaví náhrdelník, aby mohla hrát dál, ale Deronda ho vyplatí a vrátí jí ho.

Casino Royale od Iana Fleminga (1953) – První román o Jamesi Bondovi se rozbíhá s Bondem při hraní rulety. V románech o Bondovi je stůl rulety častým místem děje a herní nadšenci dokonce vyvinuli „systém James Bond“ založený na fiktivní strategii tohoto superšpióna.

The Eudaemonic Pie od Thomase Basse (1985) – Příběh založený na skutečných událostech o skupině absolventů, kteří vytvořili počítače, spouštěné prsty na noze, k předpovídání výsledků kasinové rulety.

Ruleta ve filmu

Casablanca (1942) – Většina filmu se odehrává v Rickově Café Américain, kde je kolo ruletového stolu cinknuté tak, aby zvýhodňovalo vlastníka (Ricka, kterého hraje Humphrey Bogart). Rick poradí čerstvě sezdanému manželovi, který se pokouší získat peníze na víza do Ameriky a utéct před válkou, aby na ruletě sázel na 22. Udělá to a vyhraje.

To Catch a Thief (1955) – Film Alfreda Hitchcocka s Cary Grantem a Grace Kelly v hlavních rolích se odehrává ve vilách, kasinech a hotelech na francouzské Riviéře. Grant hraje Johna Robieho, bývalého zloděje šperků, který byl najat ke sledování Frances Stevens (Kelly), protože existuje podezření, že právě ona je zlodějem šperků. V jedné scéně v kasinu Robie (Grant) upustí drahý žeton do výstřihu ženské hráčky rulety.

Podraz (1973) – Jeden z nejslavnějších filmů o hrách dovedností a štěstí, stejně jako o podfucích. Hvězdně obsazený film s Paulem Newmanem a Robertem Redfordem v rolích falešných hráčů, kteří se pokoušejí získat peníze od dokonce ještě falešnějších hráčů. Ve filmu je scéna, ve které postava Roberta Redforda prohraje dříve uloupenou kořist u zmanipulovaného kola rulety.

Ztraceni v Americe (1985) – Komedie, ve které se Albert Brooks a Julie Hagerty jako manžel a manželka rozhodnou opustit své hektické životy. Jen pár dní po začátku jejich nového života v karavanu napříč státy prohraje na zastávce v Las Vegas manželka všechny jejich peníze v ruletě. Vsadí 22, ale na rozdíl od manžela a manželky u filmu Casablanca, ona nikdy nevyhraje.

Příběh hraček 3 (2010) – Populární film s dílny studia Disney Pixar obsahuje scénu, ve které si animované hračky založí kasino. Jako kolo rulety používají hračku „See 'n Say“. K sázení používají baterie.

Matematické modely ('systémy') v ruletě

Ruleta je populární už stovky let. Okamžiky mezi roztočením kuličky a jejím spočinutí na čísle prodlužují napětí a rozjímání. Tato dvě časová období - než se dozvíme výsledek sázky trvá snad stovky let - byla vždy naplněna „systémy“, jak ruletu porazit. Strategie představují rozdílné matematické modely pro určení výše sázky. Tyto systémy jsou vlastně jen různými způsoby, jak sázet na již stanovené kurzy. Každé z kasin má tyto kurzy stanoveno a někteří hráči dávají přednost využití určité metody sázek, aby získali pocit, že dokáží systém přehrát. V každém případě maximalizují systémy za určitých okolností zisk a minimalizují ztráty, a za jiných okolností se chovají opačně.

Martingale - Po prohře zdvojnásobte původní sázku. Po každé prohře vsaďte znovu dvojnásobek a to dělejte, dokud nevyhrajete zpět všechny své ztráty. Systém je navržen pro sázky na červenou a černou, vysoká a nízká, a sudá a lichá čísla.

Grand Martingale - Podobný systému martingale, ale je rozšířen o přidání jedné jednotky ke každé sázce po prohře. Pokračuje, dokud jedna výhra nenahradí všechny ztráty a nepřinese zisk jedné jednotky.

Labouchere - Využívá předem stanovené série čísel a hráč sází na všechna čísla. Hraje se nejprve na vnější čísla v seznamu a vsazená částka se násobí šesti. Po výhře se tato čísla vyškrtnou a využijí se zbývající vnější čísla. Ale po prohře se přidá jedno číslo na konec série a začne se znovu.

D'Alambert - Varianta původního systému Martingale, ve které hráč zvyšuje sázku o jednu jednotku po každé prohře.

Paroli - Tento systém je opakem Martingale, sázka se zdvojnásobí po vítězném zatočení.

James Bond - Tato strategie je poměrně specifická. Hráč například sází 70 % své sázky při zatočení na vysoká čísla (19-36), 25 % na 13-18 a 5 % na nulu. Poté postupuje podle systému Martingale. (Funguje opravdu dobře, pokud podobně jako Sean Connery v jednom italském kasinu v roce 1963 trefíte 17 třikrát po sobě!)

Slavné výplaty v ruletě

Joseph Jaggers (1873) - Anglický inženýr začal na malých sázkách u ruletového kola v Monte Carlu a první den vyhrál zhruba 150 000 až 300 000 franků. Po třech dnech vyhrál 1,5 milionu franků. Jeho systém vedl krupiéry k tomu, že začali roztáčet kuličku v opačném směru, než se otáčelo kolo.

Charles Wells (1891) – Během třídenní vítězné šňůry v kasinu v Monte Carlu vyhrál 1 milion franků a na přechodnou dobu uzavřel několik stolů rulety, protože zruinoval jejich „bank“. Okamžitě se stal mezinárodní celebritou a nesmrtelným i díky písni The Man That Broke the Bank at Monte Carlo (Muž, který rozbil bank v Monte Carlu). Poté se vrátil zpět na další ziskovou sérii v ruletě. V lednu 1892 se vrátil potřetí na 291 stop dlouhé jachtě a tentokrát hodně prohrál, včetně peněz od lidí, kteří se domnívali, že investují do zařízení na efektivnější spalování uhlí. Za podvod byl později ve Spojeném království uvězněn.

Gonzalo Garcia-Pelayo (1989) - Španělský matematik studoval kola rulety v kasinu Gran Madrid, aby nalezl jejich nedokonalosti a přizpůsobil jim svoji strategii. Poté, co mu byl zakázán vstup do kasin, se soudil a vyhrál. Španělský nejvyšší soud jeho metodu prohlásil za „regulérní“ a „poctivou“.

Chris Boyd (1994) - Anglický počítačový programátor prodal svůj dům za 147 000 £ a vzal si je do kasina Binion's Horseshoe v Las Vegas. Vsadil vše na červenou, zdvojnásobil své peníze a odletěl zpět ke své dívce do High Wycombe, která o jeho plánu nic nevěděla.

Ashley Revell (2004) - V rámci pokusu napodobit úspěch Boyda prodal tento Angličan svůj dům, odletěl do kasina Plaza v Las Vegas a vsadil 76 500 £ na červenou. Kolo se zastavilo na červené sedmičce, stejném čísle, které trefil Boyd, a on zdvojnásobil své peníze. Pak odletěl zpět do Kentu a vrátil se ke svému životu.

Zajímavosti o ruletě

Nedokonalé kolo (I)

V roce 1873 začal anglický mechanik Joseph Jaggers na malých sázkách rulety v Monte Carlu a první den vyhrál mezi 150 000 až 300 000 franky. Po třech dnech vyhrál 1,5 milionu franků. Jeho systém vedl krupiéry k tomu, že začali roztáčet kuličku v opačném směru, než se otáčelo kolo.

Nedokonalé kolo (II)

Španělský matematik Gonzalo Garcia-Pelayo v roce 1989 intenzivně studoval vzorky čísel z kol rulety v kasinu Gran Madrid, aby našel nedokonalosti a přizpůsobil jim svoji strategii. Nejprve vyhrál 350 000 £ v jediném dni a dalších 700 000 £ v letech 1992 až 1994. Poté, co mu byl zakázán vstup do kasin, se soudil a vyhrál. Španělský nejvyšší soud jeho metodu prohlásil za „regulérní“ a „poctivou“.

Muž, který rozbil bank v Monte Carlu

Charles Wells (1891) – V roce 1891 se vynálezce Charles Wells stal nejslavnějším kasinovým hráčem světa v kasinu v Monte Carlu. Během třídenní série výher vyhrál 1 milion franků a na přechodnou dobu uzavřel několik stolů rulety, protože rozbil jejich „bank“. Okamžitě se stal mezinárodní celebritou a nesmrtelným v díky písni The Man That Broke the Bank at Monte Carlo. Poté se vrátil zpět na další ziskovou sérii v ruletě. V lednu 1892 se vrátil potřetí na 291 stop dlouhé jachtě a tentokrát hodně prohrál, včetně peněz od lidí, kteří se domnívali, že investují do zařízení na efektivnější spalování uhlí. Za podvod byl později ve Spojeném království uvězněn.

Dvojnásobek nebo nic (I)

V roce 1994 prodal anglický počítačový programátor Chris Boyd svůj dům za 147 000 £ a vydal se s nimi do kasina Binion's Horseshoe v nevadském Las Vegas v USA. Všechno vsadil na červenou, zdvojnásobil své peníze, když kulička skončila na červené sedmičce, a poté odletěl zpět domů do High Wycombe za svojí dívkou, která o jeho plánu vůbec nevěděla.

Dvojnásobek nebo nic (II)

Ashley Revell znal příběh Chris Boyda. V roce 2004 prodal Revell svůj dům i majetek a odletěl do Las Vegas. Do kasina Plaza dorazil v půjčeném smokingu, protože prodal i všechny své šaty. Vsadil vše - 76 500 £ - na červenou. Kolo se zastavilo na červené sedmičce, stejném čísle, které trefil Boyd, a on zdvojnásobil své peníze. I on prostě sebral svoji výhru a odletěl zpět do Anglie, aby se vrátil ke svému životu.

Sean Connery vs. James Bond

Sean Connery je známý díky své skvělé herecké kariéře, zejména za své výkony v roli Jamese Bonda. Krátce po své první zkušenosti v roli Bonda v roce 1962 navštívil kasino de la Vallee v italském Saint-Vincent. Dvakrát vsadil na 17 a prohrál. Pak umístil třetí sázku na 17 a vyhrál pořádnou výplatu. Ponechal výhru na stole a znovu trefil 17, a poté dokonce i potřetí. Odešel od stolu s výhrou 10 750 £. V roce 1971 v šesté Conneryho „bondovce“ Diamanty jsou věčné hraje James Bond ruletu v Las Vegas a vsadí na 17.

Smlouva s ďáblem

Nejúspěšnější kasino 19. století bylo kasino de Monte Carlo Francoise Blanca. Do Monte Carla přinesl novinky, které vyvinul se svým bratrem v Bad Homburgu, a nabídl kolo rulety s jedinou nulou. Blanc se stal známým jako „Kouzelník z Monte Carla“ a rozšířila se legenda, že uzavřel smlouvu s ďáblem, aby dosáhl úspěchu svého kasina s ruletou. „Důkazem“ pro tuto legendu bylo, že součet všech čísel na kole rulety je 666.

Aplikace PokerStars Casino

PokerStars Casino App

Hrajte hry v PokerStars Casino, ať už jste kdekoliv, a to díky naší aplikaci dostupné pro iOS i Android.

Zákaznická podpora

Support

Tým zákaznické podpory herny PokerStars je vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, aby zodpověděl dotazy, které jste nenašli v sekci Často kladené dotazy.

Hraní o reálné peníze

Chip Stack

Uskutečněte svůj první vklad reálných peněz a začněte hrát na PokerStars. Vklady jsou rychlé a bezpečné.